Hand- & polsklachten

Heb je moeite met het doen van dagelijkse bezigheden omdat je pijn krijgt in je pols? Heb je minder kracht in je hand? Wil je weer kunnen sporten, werken, slapen en andere leuke dingen doen zonder dat je pijn hebt? Bij Fysiozone ben je aan het juiste adres. Wij kunnen je helpen door gebruik te maken van de nieuwste technieken en met onze ervaring op het gebied van hand- en polsklachten, zodat jij weer pijnvrij door het leven kan.
Heb je last van pijn in je pols of hand en wil je weten of wij je kunnen helpen? Lees dan verder!

Herken je je in één of meer van de volgende punten?

• Je hebt pijn in je hand
  • Je hebt pijn in, op of rondom je pols
  • Je hebt tintelingen in je hand, duim of vingers. Continue of bijvoorbeeld bij fietsen of telefoneren.
  • Je hebt minder kracht in je hand
  • Iets optillen, bijvoorbeeld een tas, geeft pijn
  • Kleine dagelijkse bezigheden kunnen al moeilijk of pijnlijk zijn om te doen, zoals het opendraaien van een potje, het naar beneden drukken van een klink, het omdraaien van een sleutel in het slot, het wringen van een doekje, iets kleins oppakken zoals een kopje koffie of een pan
  • Je kunt niet steunen op je hand
  • Je pols of hand voelen stijf aan, zijn misschien zelfs wel wat minder beweeglijk
  • Je bent geopereerd aan carpaal tunnel syndroom, maar je klachten zijn niet opgelost. Misschien zelfs wel erger geworden.
  • Je wordt ’s nachts wakker van de pijn of tintelingen
  • Je bent al bij een fysiotherapeut geweest, maar de massages die ze deden en de oefeningen die je daar moest doen hielpen niet. Ze maakten het misschien alleen maar erger.
  • Je bent al bij de huisarts geweest, die schrijft pijnstillers en rust voor, maar het helpt niet
  • Je hebt een injectie met cortisonen in je pols gehad, deze heeft niet of maar tijdelijk geholpen

Als je je herkent in één of meer van deze punten, dan kunnen wij je helpen. Als de oorzaak van je klacht een probleem in de spieren of gewrichten is, dan kunnen wij in 85% van de gevallen binnen 3 behandelingen verschil maken!

Wat doen wij?

Wij beginnen met een gesprek over je klachten. Hoe meer je ons kunt vertellen over het ontstaan van je hand- of polsklachten en waar de pijn precies zit, hoe beter wij je kunnen helpen.

Daarna gaan we kijken waar de oorzaak van je klacht ligt, door onder andere te zoeken naar spierspanningen, blokkades in gewrichten, bindweefselverklevingen en eventuele littekens.

Die gaan wij vervolgens behandelen met de technieken die wij in huis hebben, zoals de nieuwste technieken om bindweefsel los te maken, mobilisaties (beweeglijker maken van gewrichten), dry needling, triggerpoint behandeling, taping en litteken behandeling.

Wat doen wij anders dan andere fysiotherapeuten?

– Wij behandelen veelal op de bank. Wij maken dus relatief weinig gebruik van oefeningen. We gebruiken ze wel, maar pas op het moment dat het beter met je gaat. Als je pijn hebt aan je hand of pols, zitten er ongetwijfeld spierknopen in de spieren rondom je hand of pols. Er zit dus al spanning in je spieren. Als wij nu aan je zouden vragen om te oefenen, dan vragen wij of je nog meer spanning op je hand en pols wil zetten. Wij denken dat je klachten daar alleen maar erger van worden. Het is verstandiger om eerst de pijn op te lossen en dan te gaan oefenen zodat de pijn weg blijft.Met een voorbeeld: als je met je vinger tussen de deur zit, dan haal je toch ook eerst je vinger tussen de deur uit voordat je besluit om hem weer te gaan bewegen?

– Wij kijken verder. Daarmee bedoelen we dat we niet alleen kijken naar de plek waar je pijn zit. We starten natuurlijk wel op de plek waar je pijn hebt, maar als bij het onderzoek blijkt dat dat niet de oorzaak is dan kijken we verder naar je lichaam. Een hand of polsklacht kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door een slecht bewegende nek.

– Wij maken gebruik van de nieuwste taping techniek, die uitgaat van het principe dat je lichaam zelf aan kan geven wat de beste manier is om ondersteund te worden. Wij testen, voordat we de tape plakken, of we de tape bijvoorbeeld van boven naar beneden moeten plakken of van beneden naar boven. Bij de meeste taping technieken gaan ze uit van wat in 90% van de gevallen werkt. Werkt het niet, dan moet je het de volgende keer anders doen. Wij “vragen” het dus eerst aan je lichaam zelf.

Wij bieden je de mogelijkheid om een gratis kennismakingsgesprek van 15 minuten aan te vragen, zodat je meer informatie kunt krijgen en een tip om je klachten zelf al te verminderen.

Je krijgt in je leven maar 1 lichaam waar je het de rest van je leven mee moet doen. Gun jij jezelf een pijnvrij leven?